Supermarkt verlichting

‘Verlichting bepaalt alles bij mijn klanten’

De opdracht:

Supermarkten en groothandels zijn wat betreft verlichting een aparte branche ten opzichte van overige winkels. Veelal is dit het geval door een veel mindere mate van beschikbaar daglicht en een mindere vraag naar accentverlichting op bepaalde producten.

Door de hoge functionaliteit van verlichting in een supermarkt merken wij bij Biglight dat vaak weinig waarde wordt gehecht aan kosten voor accent- en sfeerverlichting. Bij verlichtingsplannen komt het dan ook vaak voor dat alleen functionele verlichting wordt toegepast waarbij de klant op prettige wijze de benodigde producten kan vinden. Echter weten wij ook wat de toepassing van accent- en sfeerverlichting kan doen bij het promoten van producten en versterken van de koopdrang van de klant.

De oplossing:

Biglight kent de mogelijkheden in verlichting. Een goed verlichte winkel draait hogere omzetten dan dezelfde winkel met aanzienlijk minder goede verlichting. Accent verlichting kan bovendien een middel zijn in het promoten van een product. Verlichting en licht trekt de aandacht en door de toepassing ervan kan de koopdrang van de klant versterkt worden. Omzet kan dus groeien door toepassing van een vernieuwend verlichtingsplan.

Bovendien is het voor supermarkten gezien het aantal lichturen interessant om te kijken naar de toepassing van andere verlichtingsbronnen dan traditioneel toegepaste. Met gemiddeld twaalf tot zestien branduren per dag legt de verlichting namelijk een aanzienlijk beslag op de totale vaste energiekosten. Bovendien brengt het onderhoud en vervangen van lichtbronnen behoorlijke onderhoudskosten en toepassing van duurzame lichtbronnen kan deze kosten verminderen. Een investering in LED is daarom interessant voor deze branche. Bij Biglight kennen we de laatste technologische ontwikkelingen in de duurzame verlichting en houden we deze nauwlettend in de gaten. Wij kunnen u hierin uitstekend adviseren.